Chalons-en-Champagne - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Wil en Ben - WaarBenJij.nu Chalons-en-Champagne - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Wil en Ben - WaarBenJij.nu

Chalons-en-Champagne

Door: W&B

Blijf op de hoogte en volg Wil en Ben

01 Juni 2014 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

Eerst willen wij iedereen bedanken voor de aardige en lieve reacties. We lezen de berichtjes maar we kunnen niet iedereen persoonlijk bedanken maar vinden het wel steuntjes in de rug op de wat moeilijke momenten. En die waren er wel.

Op dit moment zijn wij in Chalons-en-Champagne (nr. 4 op de routekaart) en hebben intussen de Ardennen achter ons gelaten. Toen we in Frankrijk aankwamen vonden we dat direct heel vertrouwd, we hebben natuurlijk al vaker in Frankrijk gefietst. De Ardennen vonden wij erg mooi maar ook erg zwaar. Natuurlijk moesten wij nog warm draaien met klimmen maar intussen gaat het al een stuk beter. We zijn het nog niet verleerd.

Intussen wisselen de landschappen elkaar af, we hebben moeite om de indrukken vast te leggen, eerst de Ardennen en nu een glooiend landschap met graanvelden, kleine weggetjes en dan ook nog eindelijk de zon. Heerlijk. Het vakantiegevoel is nu helemaal aanwezig. Ook zijn we nu in het ritme gekomen van het trekken met een fiets en dat bevalt prima waarbij we tot nu toe alleen gebruik hebben gemaakt van de tent. We gaan nog wel eens kritisch kijken naar het gewicht. Zijn er spullen die we echt niet nodig hebben en dan desnoods opsturen naar thuis? Als iemand in Frankrijk een spoor vindt van rijst of broodkruimels, die zijn van ons...

Internet blijft nog wel lastig. Mc Donalds zijn we nog niet tegengekomen (is de pelgrimsroute dan zo ver van de bewoonde wereld?) en een simkaartje hebben we ook nog niet kunnen scoren. Gaat lukken.

Hopelijk gaat het ook lukken met plaatsen van foto's, tot nu toe lukte dat niet. Jullie zien ze vanzelf.
In het vorige bericht schreven wij over mensen die je spontaan aanspreken. Dat blijft doorgaan. De meest bijzondere was wel het oude vrouwtje voor de Dom van Aken (ruim tachtig jaar, krom en met stok) die 'bon camino' en een gezegende pelgrimstocht toewenste. Uit het niets was zij er toen wij de Dom bekeken. En zo zijn er nog wat voorbeelden.

Aamkomende dagen gaan wij op weg naar Vezelay waar we misschien een echte rustdag inlassen. Tot nu toe gaat het voorspoedig.

Groetjes en wordt vervolgd.
Wil en Ben

  • 01 Juni 2014 - 17:38

    Daniëlle:

    Hallo Wil en Ben,

    Eindelijk in Frankrijk. Volhouden nog een paar honderd kilometer..

  • 01 Juni 2014 - 17:43

    Margriet Edelman:

    Hoi Ben en Wil,

    Erg leuk om jullie verslagen te lezen! Natuurlijk duurt het even voor de vakantiestemming er in zit. Maar inmiddels zijn jullie alweer 8 dagen onderweg. Leuk hoor al die aanspraak onderweg. Maar ja Ben, dat kan natuurlijk ook bijna niet anders. Je mist natturlijk onze gezellige gesprekjes :)
    Veel plezier nog onderweg en als je onderbroek vuil is, dan gooi je hem toch gewoon over je schouder. Wordt de bepakking vanzelf lichter!
    Groetjes Margriet

  • 01 Juni 2014 - 17:44

    Ellen:

    Ha Ben en Wil,
    Petje af voor het doorbijten en wat een heerlijke foto zo voor de tent!! DAT doet mij ook verlangen naar vakantie......al is ruim 6000 km fietsen niet helemaal mijn ding! Geniet maar met volle teugen en een echte rustdag na een week buffelen is welverdiend!!!
    Grtz. Ellen

  • 01 Juni 2014 - 18:03

    Rashad:

    Goed om te horen dat jullie warm zijn gefietst! ;-) alweer 8 dagen onderweg, gaat snel zeg. Succes de komende dagen!

    Groeten Rash!

  • 01 Juni 2014 - 18:10

    Maaike Hilkmann:

    Hoi paps en mams,

    Frankrijk alweer!! Jullie zijn er dus al biiiiiijna hihi.
    De foto's zien er heerlijk uit! Ik zal zeker een rustdagje nemen als ik jullie was, jullie hebben tenslotte een paar maanden de tijd ;-)
    Lekker genieten van het vertrouwde Frankrijk!
    Leuk om de verslagen te lezen.
    xxxx Maaike

  • 01 Juni 2014 - 18:31

    Vera:

    Hoi Wil en Ben,

    Wat fijn om te horen dat het lekker gaat ! Ben nog steeds jaloers hoor, wie weet kan ik ooit van jullie ervaringen gebruik maken .
    Moet steeds aan jullie denken als ik de drie kilometer naar de Blaak fiets ( op mijn Ebike)
    Ik overweeg echt om in ieder geval weer een gewone stadsfiets aan te schaffen !
    Succes en veel plezier, groetjes Vera

  • 01 Juni 2014 - 19:48

    Frank:

    Hi pa en ma,

    Goed om te horen dat jullie eindelijk in het ritme komen en het echte vakantiegevoel er is!

    Toevallig zijn wij een paar dagen geleden ook ik Aken geweest en het viel ons op dat iedereen het had over een Hollands stel wat maar ruziënd rond de Dom bleef fietsen omdat ze de weg kwijt waren... ;-) zijn jullie toevallig ook nog bij Hanswurst geweest met zijn lekker worsten? Afijn, eenmaal in Frankrijk zullen die barbaarse worsten jullie natuurlijk een worst zijn en genieten jullie van de Franse keuken, kaasje, wijntje.

    Missen jullie de regen al zoals ik jullie voorspeld had? Vast wel! Trap nog even flink door, geniet er van!

    Liefs Frank en Lotte

  • 01 Juni 2014 - 20:02

    Tessa Van Hees:

    Erg leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Veel succes en vooral veel plezier tijdens het vervolgen van jullie reis.

  • 01 Juni 2014 - 21:28

    Bianca:

    Ha Wil en Ben,
    Bijzonder toch... elke dag een ander uitzicht, vergezicht en vreemde mensen waar je een gesprek mee hebt. Dat maakt het toch speciaal. Geniet ook lekker van een rustdag, frans kaasje, wijntje en genieten! Wij volgen jullie en ik fiets wel, ook met ebike.., langs stinkende auto's naar de Blaak en ja... De skyline van Rotjeknor mag er wel wezen hoor. X Bianca

  • 02 Juni 2014 - 09:10

    Martijn Rosman:

    Ha Wil en Ben,

    leuk te lezen hoe het met jullie gaat.
    Volgens mij doen jullie heel veel mooie ervaringen op.
    Hou vol en geniet ervan!

    Groeten,

    Martijn Rosman

  • 02 Juni 2014 - 10:24

    Marja Vos:

    Hoi Ben en Wil,

    Leuk om jullie reisverslag te lezen. Ik vind het razend knap hoor wat jullie ondernemen. Heel veel plezier onderweg!

    Groetjes Marja

  • 02 Juni 2014 - 13:55

    Diana En Frans:

    Hoi luitjes,
    Jullie gaan lekker! Toch jammer dat we niet naar Frankrijk zijn verhuisd, hadden we jullie lekker kunnen verwennen. Volgend jaar misschien het Pieterpad, beginnend bij ons?
    Hoe is het met de zadelpijn, gaat wennen zeker. Jongens geniet er ook van, he, toi, toi, toi.

  • 02 Juni 2014 - 17:44

    Sjoerd Van Den Berg:

    Hoi lieve zus en zwager,

    Ik zie dat ik ook eens moet schrijven.

    Hartstikke fijn dat het er is het gevoel van weg zijn. Spullen die je teveel hebt kunnen jullie naar ons sturen, hoeven wij ze niet te kopen.


    Het is erg leuk om het allemaal te volgen hoe jullie het hebben en hoe jullie je voelen.
    Ik moet zeggen dat ik elke dag aan jullie moet denken, ik hoop dat dat wel over gaat hihihihihi. (Ik weet niet of ik jullie mis of dat ik stinkend jaloers ben. Zal het eerste wel zijn.)

    Jullie hebben toch wel elke avond een gebedje gedaan bij het pelgrimsfotootje?


    Ga heerlijk genieten de lange reis door Frankrijk met stokbrood, stink kaas, wijn.

    Heel veel liefs van mij
    JWL

  • 02 Juni 2014 - 19:48

    Sjoerd Van Den Berg:

    Ik heb het lijstje gezien.....LEUK. We echt bij jullie.

    JWL

  • 02 Juni 2014 - 19:54

    JettiePettie:

    Bonjour paps en mams,

    Jullie gaan als een trein, weten jullie zeker dat jullie op de fiets zijn en niet met de Thalys?
    Geniet van jullie Frankrijk, wijntje, kaasje en elkaar!
    Ik kijk uit naar julie volgende verslag, ik lees ze met plezier:-)

    Dikke hollandse zoen voor allebei xx

  • 03 Juni 2014 - 07:51

    Mark:

    Hoi vakantie gangers,
    Echt leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Zowel met tekst al ]s beeld.

    Zo leven we toch met jullie mee, helaas kunnen we de regen niet minder laten worden of de bergen minder hoog... Maar het laten weten dat we meeleven is denk ik al genoeg.

    Geniet van het mooie Frankrijk, niet te veel kaas en wijn eten hoor!!

    We denken aan jullie!

    Mark, Krista en Finn

  • 03 Juni 2014 - 09:53

    Jacq :

    Hoi Wil en Ben,

    8 dagen onderweg en ik loop al een reisverslag achter.
    Jullie gaan snellllllllll.........
    Veel plezier, Jacq

  • 04 Juni 2014 - 09:23

    Clara Van Den Dool:

    Ha Wil en Ben,

    Oh mijn hart bloeit open als ik jullie verslagen lees.
    Het doet me zo denken aan de fietstochten die ik zelf heb gedaan.
    Elke ochtend weer opnieuw dat zadel onder je billen te voelen en niet wetend wat de dag weer gaat brengen, welke ontmoetingen er zullen plaatsvinden en waar je die avond terecht zal komen.
    Het avontuur tegemoet en alle weersomstandigheden voor lief nemend.
    Wat geniet ik van jullie verhalen en inderdaad jullie gaan als een raket.

    Hier is het stil zonder Wil.

    Enjoy
    x liefs Clara x



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil en Ben

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 20890

Voorgaande reizen:

02 Juni 2018 - 08 September 2018

De Oostzee route

08 Juni 2016 - 18 Juni 2016

Engeland

06 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Zwitserland, de 5-landen route

26 Mei 2014 - 09 September 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: