Cayeux-sur-mer - Reisverslag uit Cayeux-sur-Mer, Frankrijk van Wil en Ben - WaarBenJij.nu Cayeux-sur-mer - Reisverslag uit Cayeux-sur-Mer, Frankrijk van Wil en Ben - WaarBenJij.nu

Cayeux-sur-mer

Door: W&B

Blijf op de hoogte en volg Wil en Ben

21 Augustus 2014 | Frankrijk, Cayeux-sur-Mer

Sinds ons laatste bericht zijn we ongeveer 500 km verder en zitten we nu op 5950 km.
Op dit moment zitten we echt in een mindere periode en dat heeft verschillende redenen. Ten eerste het weer. Het is koud en daarbij ook nog eens de wind die er voor zorgt dat het guur aanvoelt. 16-18 graden maximaal (bij het opstaan 10 graden) in een tentje is niet echt comfortabel te noemen. Op zich hebben we nog steeds geboft met de hoeveelheid regen maar ook wij krijgen van tijd tot tijd een portie op ons dak. Bijkomend nadeel is dat de grond op de campings kapot is gereden door de 'collega' campers zodat die behoorlijk modderig is.
Het zou wat ons betreft wat meer zomer mogen worden.

Een andere reden zijn de dagafstanden. We zijn ingesteld om echt te trekken met minimaal 80 km per dag en op dit moment fietsen we aanmerkelijk minder. Dat komt omdat we dagen over hebben. Met een dergelijke trektocht moet je bij onvoorziene omstandigheden niet in de problemen komen en extra dagen achter de hand houden maar tot nu toe zijn die niet nodig geweest (gelukkig!!!) dus houden we die nu over. Dit proberen we nu op te lossen met aangepaste dagafstanden en af en toe ergens langer blijven staan maar eerlijk is eerlijk, eigenlijk willen we gewoon lekker op de turbostand doorstomen.

Maar nu lijkt het allemaal wel heel erg negatief maar dat is het zeker niet. Ondanks de kou genieten we van de verschillende kusten en plaatsen die wij al fietsend passeren: zandstranden, kiezelstranden, hoge kalk/krijtrotsen, familiestranden, mondaine plaatsen, historische plaatsen. Wij kijken onze ogen uit en hebben ontzettend veel lol en plezier met z'n tweetjes. Maar ook wij zijn van tijd tot tijd een bezienswaardigheid want de schelp aan de tent en de fiets zorgt er nog steeds voor dat we worden aangesproken.

En dan maken we ook weer bijzondere momenten mee.
Bijzonder. Toen wij op de boulevard van Dieppe liepen werd op dat moment de raid van 19 augustus in 1942 herdacht. Heel eenvoudig en eigenlijk ook heel onopvallend maar juist daardoor indrukwekkend. Overigens wel jammer dat het seizoen van de coquiles st. Jacques nog niet was aangebroken. Omdie reden zijn we bewust naar Dieppe gegaan km die ook eens vers in de haven te proeven. Volgende keer beter.
Bijzonder. De passage over de Pont de Normandie. We zagen er tegen op maar de wind viel gelukkig mee wel veel last gehad van het verkeer en het was een pittige klim. Het gaf een onveilig gevoel en zorgde ervoor dat we zo snel mogelijk aan de andere kant wilden zijn. Op deze manier had je geen tijd om om je heen te kijken, dat was onmogelijk.
Bijzonder. We dachten dat het klimmen over was maar het blijft klimmen en dalen. Soms zijn de klimmeters per dag een goede 700 meter en dat zegt genoeg. Het mag wat ons betreft een beetje vlakker gaan worden.

Op verzoek hebben we een selfie gemaakt van onze voorkant. Zoals jullie zien zijn we nog steeds een beetje bleek en hopen nog wat kleur te krijgen. De foto is genomen met de krijtrotsen op de achtergrond maar we waaiden zowat uit onze verschoning door de straffe wind

Tot schrijvens. We gaan proberen 10 foto's te uploaden die een indruk geven van de afgelopen week.

Wil en Ben

• 21 Augustus 2014 - 20:24

Bianca:

He he eindelijk de voorkant in beeld en met een selfie gaan jullie met de tijd mee :-)
    Beetje bleek.... Nou vraag ik mij af hoe wij er dan uitzien, hier al een tijd meer nattigheid dan lekker kunnen bijbruinen.
    Hebben jullie dan niet lekker vakantie gevierd in een hotel? Lekker warm, geen wind tenzij de airco te hard staat. Een heerlijke boxspring met super dikke matrassen, een groot kussen....
    Zo vanuit bed in een heerlijk bad of douche. Kom je beneden staat de koffie en het ontbijt klaar..... :-))) ik zou het wel weten, zeker met nacht temp van 10 gr.
    Geintje hoor, jullie zijn bikkels en ik het watje haha..

Veel plezier nog!
    X Bianca

• 21 Augustus 2014 - 20:29

Mark, Krista En Kleinzoon Finn:

Hoi opa en oma,

Leuke foto's en wat een hoop km al!
    Wij maken het ook goed en kijken dan ook geregeld of jullie een nieuw verhaal hebben geplaatst! Geniet er van! Warme kus uit Frankrijk!

Gr ons 3

• 22 Augustus 2014 - 09:58

Vera:

Hoi Wil en Ben,
    Wat een mooie foto,s weer en wat een prachtig landschap! Heerlijk die brede stranden . Ik heb ook vakantie maar nog geen strand, bikini of factor 30 gezien want in Nederland is het al herfst. Dus ik zou zeggen boek een lekker hotel alvast voor jullie laatste week in Burg-Haamstede en volg de tips van Bianca !
    Jullie gezichten zijn in ieder geval best bruin hoor !
    Veel plezier nog,
    Groetjes Vera

• 22 Augustus 2014 - 14:49

Jacq:

hallo B&W,

Jullie hoeven de cooling-down niet zo heel letterlijk te nemen hoor!
    Als je een hotel te luxe vind of je denkt dat je moeite zal hebben om op een echt bed te slapen, vraag dan in ieder geval aan de kinderen of ze jullie erica willen neerzetten in Haamstede.
    Ik en onze collega's gaan een slapeloos weekeinde tegemoet hahahahaha.

Groetjes Jacq.

• 22 Augustus 2014 - 14:49

Jacq:

hallo B&W,

Jullie hoeven de cooling-down niet zo heel letterlijk te nemen hoor!
    Ik en onze collega's gaan een slapeloos weekeinde tegemoet hahahahaha.

Groetjes Jacq.

• 22 Augustus 2014 - 18:39

Gera:

Hoi Ben en Wil,

Volgens mij fietsen jullie toch nog te hard. Zo hard dat je de Hotels voorbij fietst, haha haha.........
    Jullie zijn echte BIKKELS. Geniet er maar van. Hier is het echt herfst hoor.

Groet Gera

• 24 Augustus 2014 - 11:14

Marja:

Hoi Wil en Ben,

Wat heb ik een bewondering voor jullie! Het is hier ook bewolkt en geregeld stortbuien en 15 graden, maar ik ga met de auto op pad. Veel plezier nog verder en ik wens jullie nog mooie fietskilometers.

Groetjes Marja

• 25 Augustus 2014 - 20:45

Joke:

Olla,

Echt fijn om een selfie van jullie te zien. En wat hip zeg. Jullie zien er onwijs goed uit. Het wordt nu wel tijd om jullie weer eens in levende lijve te zien. Daar verheug ik me echt op.
    Het ziet er allemaal fantastisch uit die foto's.

Tot heel snel hoop ik.

Dikke kus JALS

• 26 Augustus 2014 - 11:26

Maaike:

Hoi Paps en mams,
    terug uit Namibie kan ik jullie eindelijk weer een berichtje sturen!
    Wat leuk een Selfie!! Haha jullie zijn zo poepie bruin, jullie zouden Rash zn ouders kunnen zijn hahaha.
    Ik tel de dagen af tot jullie weer terug zijn!! :-D Zin in!

Tot snel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Maaike

• 26 Augustus 2014 - 14:57

Jet:

HIHIHIHI die selfie van jullie is super! en ma staat er schattig op:D
    En wat een bruine koppen, niet normaal...Jaloers word ik er van...

heel veel liefs xxx