Boulogne-sur-Mer - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Wil en Ben - WaarBenJij.nu Boulogne-sur-Mer - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Wil en Ben - WaarBenJij.nu

Boulogne-sur-Mer

Door: W&B

Blijf op de hoogte en volg Wil en Ben

26 Augustus 2014 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Boulogne-sur-Mer, nr. 31 op de routekaart en we leven nog. We zijn niet verdronken na alle regen die de afgelopen dag is gevallen, dezelfde regen trouwens die daarna richting Nederland is gegaan om jullie een plezier te doen.
We waren op de hoogte dat er een behoorlijke hoeveelheid water was te verwachten dus hebben we er ons op voorbereid.
Ten eerste de camping. Onderweg hebben we al aardig wat campings gezien die zo zouden kunnen meedoen als geschikte locatie voor het wereldkamioenschap modderwedstrijden. We hebben dus een camping gezocht en gevonden met een goede afwatering. Mooi grasveldje!
Ten tweede de plek zelf. We hebben een lichtgewicht tarp (een soort luifel) meegenomen die we af en toe gebruiken bij veel zon of regenachtig weer. Die spannen we dan gedeeltelijk over de tent zodat we ervoor wat extra ruimte hebben, een stukje comfort dus. Aangezien de binnenruimte ongeveer anderhalve m2 is, is dat een fijne toevoeging. Al meerdere keren gebruikt. Nadeel is dat de tarp bij veel wind goed moet worden gespannen, het liefst aan een boom, hek of paal en die zijn niet altijd voorhanden. Met haringen gaat het ook maar bij harde wind worden die nog wel eens uit de grond gerukt. Liever niet dus. Op de camping vonden we een ideale plek met veel hekwerk waar de tarp aan vast kan worden gemaakt. Het ziet er een beetje uit alsof ieder moment een boer een baal stro over het hek komt gooien.
En daar hebben we dus de dag regen over ons heen laten komen. Eigenlijk de eerste echt verregende dag van de 94 dagen die we nu onderweg zijn. Een dag dus van hangen in het tentje, spelletjes doen zoals ikzieikziewatjijnietziet (15 seconde volgehouden) en Yatzee en een glaasje wijn om warm te blijven. We zijn van plan om nog even te blijven in Boulogne-sur-Mer om daarna weer verder te gaan.

Als bijlage maar twee foto's om een indruk te geven van de overlevingsplaats met voor de echte kenners onder ons een interessant detail.

Als alles goed gaat is dit het laatste bericht uit Frankrijk.
Een natte groet.
Wil en Ben

Ps. Het lage temperatuur record is weer scherper gezet. Drie dagen geleden vertrokken we (in korte broek) van een camping terwijl het 5 (vijf) graden was. Ondanks dat vinden we het trekken met de fiets nog steeds leuk.

• 26 Augustus 2014 - 11:52

Margriet:

Hoi Ben,

De foto's zijn nog even in de regenbui blijven hangen. Maar wat leuk datje nu in Boulogne-sur-Mer zit.
    Heb je onderweg in Equihen nog naar die leuke witte vakantiehuisjes gezwaaid? Ik kan ze van harte aanbevelen hoor.
    Ook zeer vochtige en frisse groeten van je collega uit Nederland.

• 26 Augustus 2014 - 12:46

Theo:

Hallo Wil en Ben,

Als dat de eerste verregende dag in 94 dagen is, hebben jullie het zo slecht nog niet,
    met hier ( Rotterdam ) vergeleken.
    Maaaaar, na regen komt zonneschijn, wordt er meestal verwacht.
    Probeer op 1,5 m2 eens verstoppertje te spelen of een ander volwassen spel
    dan ik zie enz., lijkt me wel leuk.
    Verder nog mooi weer en een mooie rit.

groetjes Theo

• 26 Augustus 2014 - 14:52

Jetje:

Heeeej paps en mams,

Weer het eerste berichtje wat ik lees van jullie na de vakantie. Gatsie, de regen daar wordt je inderdaad niet blij van, maar jullie reden je prima zo te lezen.
    Alweer het laatste berichtje van uit Frankrijk, dat gaat ook snel.
    Ik kijk stiekem heeeeel stiekem uit naar jullie thuiskomst, maar dat duurt nog wel even. Dus tot die tijd zeg ik: geniet er ondanks de natte voeten nog lekker van.

Dikke-vette-mega-klapzoen voor jullie beide
    xxx Jet xxx

• 26 Augustus 2014 - 17:19

Ellen:

Beste Ben en Wil,

Ik neem de spreekwoordelijke pet voor jullie af om een hele dag op 1,5 m2 zoet te brengen.......ik zou echt vluchten naar een museum o.i.d.
    Voor wil even ter info: de audit is op zich goed gegaan, wel twee 3-en en het is afwachten of er nog verzamel 3-en bijkomen. MAAR we zijn positief want er was wel gezien dat er enorm veel werk is verzet en dat we structureel slagen hebben gemaakt! Genieten jullie nog maar fijn van de resterende tijd voordat de plicht weer roept .......
    Ik heb niet kunnen ontdekken wat jullie met de laatste alinea in het verslag bedoelen......ik ga er nog even op studeren!
    Hartelijke groet,
    Ellen

• 26 Augustus 2014 - 18:47

Maaike:

JA IK ZIE HET! Want ík ben één van de kenners! :-D hahahaha! Leuk, staan we er toch weer op.

Ik hoop dat de regen snel weg trekt (en dan niet naar NL graag....) Stoer hoor dat jullie in korte broeken blijven fietsen (of hebben jullie niks anders om aan te trekken hihi).

Veel plezier met Yatzee! ;-)

Dikke kus Maaike

• 26 Augustus 2014 - 19:24

Jets:

WHAHAHAHA ik zie het nu ook....we komen ook echt overal :-D
    xxx

• 27 Augustus 2014 - 15:23

Fam. Hilk:

Als echte kenners zagen wij het vanuit Gien in een keer!!
    Leuk hoor die zoek puzzels op de foto!
    Zouden jullie vaker kunnen doen!

Geniet nog van jullie laatse km in natuurlijk jullie korte broek! Had niet anders verwachte! Haha

Groeten ons!