Plannen. Heel veel! - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Wil en Ben - WaarBenJij.nu Plannen. Heel veel! - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Wil en Ben - WaarBenJij.nu

Plannen. Heel veel!

Door: Wil en Ben

Blijf op de hoogte en volg Wil en Ben

08 April 2017 | Nederland, Spijkenisse

Eén ding is zeker, in 2018 willen we weer graag een langere periode gaan fietsen. Iets van 12 - 13 weken. Waarnaar toe? Dat is nog niet helemaal duidelijk.

Eerst wilden we naar Rome en hebben we al de verschillende opties onderzocht. Maar Rome viel af, om verschillende redenen.
Dan naar zuid-Spanje en op de terugweg nog een keer Santiago? Viel ook af. De temperatuur in midden Spanje is in de zomer eigenlijk te hoog en goed beschouwd hebben we al een stuk van deze route gefietst.
Ook hebben we de mogelijkheden onderzocht om de West Coast Pacific trail te fietsen. Inderdaad, de USA. Maar uiteindelijk zagen we toch wel op tegen het 'gedoe' om de fietsen heen - en terug mee te nemen in het vliegtuig. Inderdaad, het is mogelijk maar schijnbaar zijn we dan toch niet zó avontuurlijk.

Op dit moment denken we er heel sterk aan om de Oostzee rond te fietsen, eventueel gecombineerd met een paar overtochten met een boot. Een eerste berekening toont aan dat dit te doen is in de geplande tijd. Heel globaal is de route dan:
Nederland, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Rusland, Polen, nog een keer Duitsland en weer terug in Nederland. Ongeveer 6500km.

Maar zoals eerder geschreven. De route is nog verre van definitief. Als deze route doorgaat staan er wel een paar wensen op het verlanglijstje. De fjorden van Noorwegen, de Hardangervidda overtrekken en dan gebruik maken van de (voor fietsers) bekende Rallarvegen. Voor die laatste moeten we dan niet te vroeg in het seizoen starten omdat er anders een kans is dat er nog sneeuw ligt.

Enfin. Dat wordt nog een hele puzzel en dito voorbereiding. Ook weten we nog niet of we net als met Santiago de Compostela deze weblog gaan bijhouden. Zo ja, dan zijn dit de eerste stukjes. Het is dan de bedoeling om af en toe iets te schrijven over de voorbereidingen.
En laten we eerlijk zijn, met de voorbereidingen begint eigenlijk al de voorpret. We hebben er nu al zin in en in gedachten zitten we al op de fiets.

Als je de onderstaande link in je browser plakt, krijg je een impressie van de route waar we op dit moment aan denken.