We gaan er voor. - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Wil en Ben - WaarBenJij.nu We gaan er voor. - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Wil en Ben - WaarBenJij.nu

We gaan er voor.

Door: Wil en Ben

Blijf op de hoogte en volg Wil en Ben

03 Oktober 2017 | Nederland, Spijkenisse

We zijn nu al weer een paar weken terug van onze zomervakantie. Een vakantie die we al fietsend hebben gebruikt om na te gaan wat we nog moeten doen om volgend jaar goed voorbereid op reis te gaan.
Fietsen, welke banden gaan we gebruiken, reservematerialen, onderhoud, et cetera.
Uitrusting: is de tent nog goed, voldoen de slaapmatjes, slaapzakken, zitjes?
En dan natuurlijk de kleding. Tenslotte gaan we door heel andere landen dan naar Santiago de Compostela. We zullen veel meer rekening moeten houden met lagere temperaturen en minder goed weer. Sterker nog, het is mogelijk dat op sommige stukken van de route sneeuw kan liggen. Iets waar we zeker rekening mee moeten houden.

Teruggekomen van vakantie hebben we nog één keer de route doorgenomen die we in gedachten hebben. Plussen en minnen en uiteindelijk de knoop doorgehakt dat we daadwerkelijk om de Oostzee gaan fietsen: Scandinavië, de Baltische staten, Polen en Duitsland.
Nu de knoop definitief is doorgehakt kan de route worden uitgezet en de kilometers worden berekend. De kaarten zijn inmiddels gedownload voor de GPS. Net als de vorige gaan we hier weer gebruik van maken maar voor het overzicht gaan nog steeds een aantal ouderwetse landkaarten mee. Wel zo handig.