Nog minder dan drie maanden - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Wil en Ben - WaarBenJij.nu Nog minder dan drie maanden - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Wil en Ben - WaarBenJij.nu

Nog minder dan drie maanden

Door: Wil en Ben

Blijf op de hoogte en volg Wil en Ben

11 Maart 2018 | Nederland, Spijkenisse

Nog minder dan drie maanden, om precies te zijn nog 83 dagen en dan vertrekken we. Het vertrek is gepland op zaterdag 2 juni maar er moet nog veel gebeuren. Zoals de meesten zullen weten zijn we afgelopen weken druk bezig geweest met andere zaken die belangrijker zijn maar als het goed is gaan we aankomende weken de draad weer oppakken.

Intussen hebben de fietsen alvast een grote onderhoudsbeurt ondergaan zodat we de aankomende maanden nog kunnen inrijden. Een nieuwe riem, kogellagers en de achtervelg is vervangen en opnieuw gespaakt. Vlak voor vertrek nog een controle maar het belangrijkste is gedaan. Ook hebben we besloten om op het achterste kransje een tandje erbij te nemen zodat we in de bergen over een extra lichte versnelling beschikken. Daarnaast gaan we met een andere type band weg die wat beter geschikt is voor het terrein wat we kunnen verwachten. De zijwand is sterker en hij is een paar millimeter minder breed zodat we hopelijk minder last zullen hebben van zand, modder en takjes die vast blijven zitten tussen band en spatbord.

Het plan is om aankomende maanden de laatste klap te geven op de uitrusting maar daar hebben we alle vertrouwen in. Ook nog begin mei de visum regelen voor Rusland.

Nu langzaam de lente aan gaat breken met stijgende temperatuur gaat het langzaam maar zeker steeds meer kriebelen.
We hebben er echt ongelooflijk veel zin in.

Wil en Ben